Q/A workout

Fick en rolig fråga idag:
Postat av: "Tjej som har ben problem!.."
 
Hej
Jag har problem med hur jag ska göra för att träna benen!.. Vad gör du för övningar på gymmet för att få de ben du har? :) Jag vill få smalare ben i överhuvudtaget hur ska jag göra?! :)
 
Så, HEJ tjejen med schysst namn. Jag ska försöka skriva ner ett pass som jag tycker är bra så får vi se om de faller dig i smaken. Jag har fått höra att jag har ganska muskliga ben, och egentligen så har jag inte gjort så mycket för att få detta, har nästan alltid haft ganska slimmade ben som varit relativt muskelösa. Jag har sprungit mycket och gått promenader, och de är just det som gör att benen blir smalare, sen är de viktigt att kombinera detta med styrka.
 
En sak som de flesta tjejer gör fel är att de utesluter styrka och tänker att "om jag bara går och springer nu så kommer mina ben bli smala". Och de blir dem säkert också, även resten av kroppen. Men bara för att man börjar träna benen betyder de inte att man kommer bli ett muskelberg. Muskler bränner fett, därför är de viktigt att inte glömma styrketräna. Jag ångrar så mycket att jag inte börja gymma tidigare. Det är 13836544789482 gånger snyggare att ha en vältränad kropp, än en smal sönder sprungen kropp. 
 
Självklart handlar det inte bara om att gå promenader, springa och träna osv.. Kosten är ju som A och O i detta. Det spelar ingen roll hur mycket du tränar om du fortsätter att äta ohälsosamt. Vill du få en slimmad kropp handlar det om att minska i fett procent och det kan du bara göra av att äta nyttiga fetter, mycket protein och lite mindre kolhydrater. 
 
Såhär kan ett av mina benpass se ut:
uppvärmning:
5min crossen
2x10 squat 20kg 
 
sedan kör jag vidare med:
6x10 squat i smithmaskin med ökad vikt
3x10 bulgariska utfall med vikter
2x10 liggande legcurl
4x15 benpress ökad vikt
 
Är de något du/ni inte förstår så får ni googla det. Finns det någon mer person som undrar något gällande träning eller vad som helst? Fråga på så ska jag försöka svara så bra som möjligt.
 
 

Kommentarer.

Du har fett snygga ben, haha! :)

2013-10-31 // 18:51:19
» A

Älskar när du skriver om träning! Jag har tänkt komma igång med träningen nu efter en lite för lång paus... Har också benproblemet och ska prova detta pass imorgon! KUL!

Jag har en fråga: brukar du träna några få muskelgrupper vid varje träningspass eller kör du alltid igenom i stort sett hela kroppen när du tränar? Och varför gör du som du gör? ;)

Hihi tack för en härlig blogg annars!

2013-10-31 // 20:43:47
» Anna

Kan du inte skriva vad du äter till frukost och ngt mellan mål?

Svar: Yes kommer upp snarast :-)
Hanna Kjellberg

2013-11-07 // 17:59:48

SKRIV HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

EPOST: (publiceras ej)

BLOGG?:

KOMMENTAR:

Trackback