vi kör på en till Q/A workout

Postat av: A
 
Älskar när du skriver om träning! Jag har tänkt komma igång med träningen nu efter en lite för lång paus..
Har också benproblemet och ska prova detta passet imorgon! KUL!
 
Jag har en fråga: brukar du träna några få muskelgrupper vid varje träningspass eller kör du
alltid igenom i stort sätt hela kroppen när du tränar? Och varför gör du som du gör? ;)
Hihi tack för en härlig blogg annars!
 
Det är så kul med frågor! Först och främst grymt att du börjar köra igång med träningen igen och de vore jätte kul att veta hur de gick för dig och vad du tyckte om benpasset. Tänk på att utmana dig själv med tyngre vikter, man orkar oftast mer än vad man tror! :-)
 
När jag tränar fokuserar jag på 1 eller 2 muskelgrupper per pass. Dvs kör jag rygg så ingår alltid biceps tex.. Såhär har mina senaste pass sett ut:
 
mån: bröst + triceps
tis: ben
ons: rygg + biceps
tors: bröst + triceps
fre: ben
lör: rygg + biceps
sön: vila
 
Sen brukar jag lägga in lite mage och axlar i de pass jag känner att jag har lite till att ge, men oftast är jag ganska slut haha. På senaste tiden har jag helt uteslutit konditon just för att jag vill fokusera på mina muskler och inte göra dem mindre. Ett konditonspass i veckan räcker gott och väl, och då väljer jag att ta bort styrkan helt, det ska jag göra idag.
 
Nu när jag väl skriver ner de jag tränar ser du ut som att jag är värsta narkomanen, men jag tycker att det är så kul, och jag tränar på ett helt annat sätt jämtemot vad jag gjorde förr! Ett tips är, precis som ni ser i mina pass, att köra rygg+biceps och bröst+tricpes för att du kör samma muskelgrupper. När du kör rygg pressar du mot dig själv, likaså med biceps. Och när du kör bröst pressar du ifrån kroppen, likaså triceps. happy friday and training peps!
 
 
frågor på det?

Kommentarer.
» A

Heej!! Jag körde ditt benpass i helgen och jag hann inte ens köra klart hela passet förrän jag hade krampkänningar! Det var ett tag sedan jag körde ben ordentligt och jag orkade verkligen inte köra alla övningar och går fortfarande runt med träningsvärken från helvetet! Haha! Är imponerad över hur tungt du kör och så taggad att klara av hela passet inom kort :D

Tack för all inspiration och pepp! Du är grym!

2013-11-05 // 21:00:01

SKRIV HÄR:

Namn:
Kom ihåg mig?

EPOST: (publiceras ej)

BLOGG?:

KOMMENTAR:

Trackback